Bonjour,
J’aimerai parcourir les données d’une table Sap sans extraire les données pour ensuite comparer l’une des données et si elles sont egale, je clic sur la ligne de la table sap.
Par exemple j’aimerai que ma souris parcoure tous les id d’une table SAP et lorsque L id que je donne est egale à id d’une des lignes de la table, je peux clique dessus.
J’ai essayé for each UIelement mais cela ne fonctionne pas avec SAP. j’ai essayé selec menu item mais il ne me recupere par les donnée, extraire les donnée ( je ne récupere pas les lien pour cliquer) et les selecteur dynamique je ne comprend comment cela fonctionne malgrés les tuto que je regarde. qui a une idée ?
Merci
Also have a look at this activity:
Merci, j’arrive bien a sélectionner les titres de colonne, par contre pas sur de bien comprendre comment j’arrive à boucler sur les données et faire selectionner chaque colonne … avez vous un petit exemple ?
Just share with us screenshot from the table (redact the sensitive data, if needed) and let us know the SAP TC
we recommend to explore the structures (UiExplorer) and do further RnD on the selectors.
par exemple j’aimerai parcourir la colonne Cas, la souris sur le premier cas 1513950 puis sur l’autre 15287 etc…
Si j’utilise UI EXPLORER je récupere
<wnd app='saplogon.exe' cls='SAP_FRONTEND_SESSION' title='Liste des cas litigieux' /> <sap colName='{{val}}' id='usr/cntlCUSTCONT/shellcont/shell' />
en mettant une variable par contre aprés …
When you indicate is whole table indicated as one or are you able to indicate separately?
Also did you try using table scope activity under sap activities …that might work
Cheers
Thank you for this feedback,
I actually tried the table scope activity but I’m having a little trouble configuring it. I have the columns displayed in the column name field. I imagine that I have to put the output in a loop but since it is not a data row I don’t know how I can do it… I can dry up a bit
you are exemple? thank you
I tried cell scope table with application usage (sap) but it doesn’t work. How do you loop with which loop and which variable?
you can add variables in row and column name properties as you need
For loop Enumerable.Range(1,100) this will give 1 to 100 jumbers in loop and then can use it as row number use get attribute and click as needed
cheers
Hello,
Thank you, it works this way :
On the other hand of course this only selects the column that I have chosen, is it possible to select the entire line (to extract the data and be able to compare them) or two linked data (for example the “cases” and "Designation Counting point "?
if you use a loop you can do get attribute and create one…full extract at once is not for table scope it is to target each idividual cell or cells in loop
you can multiple activities inside same table scope one for each column
cheers
[quote=“Anil_G, post:13, topic:740868”]
f you use a loop you can do get attribute and create one…full extract at once is not for table scope it is to target each idividual cell or cells in loop
you can multiple activities inside same table scope one for each column
cheers
thank you very much for your help, it works. I put the solution anyway for other people
This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.