Leer Archivo de excel

Buen dia comunidad,

tengo la siguiente duda y es como puedo leer la ultima fila que contenga datos de una columna de excel archivo extension .xlsb estoy usando la actividad excel Aplication scope
pero como podria leer el ultimo dato de una coolumna

gracias un sld

@jorge_morales

You can read full data into datatabel and then dt.AsEnumerable.Last will give you only the last row as a datarow

Cheers

@Anil_G

Muchas gracias me sirvio ahora para coger el dato de la columna como lo podria obtrener.

1 Like

@jorge_morales

Glad it helped…if its resolved feel free to close the topic by marking the solution

Cheers

antes de cerralo me podrias ayudar como podria obtener un dato en especifico de esa dt

@jorge_morales

What information you need?

If you need say for example first column and first row data…if you know name if column you can use it or you can use index…

Dt.Rows(0)("ColumnName").ToString

Using index - Dt.Rows(0)(0).ToString

Cheers

me sale el siguiente error

le colola variable datatable y no me deja hacerle el asEnumerable.last perop si convierto la variable en data row si la trabaja pero al recorrer en el for each row me sale error en la variable dt

gracias un sld

@jorge_morales

As it is thw last row already…you dont need a loop now…as already it is a datarow and not datatable

You can directly access by using dt("ColumnName").ToString

Or dt(0).ToString to access the first column

Cheers

mil gracias disculpa las molestias

1 Like

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.