Description
In het kader van samen sta je sterker, deel ik regelmatig kleine technische of organisatorische tips & tricks over RPA. Deze week aan de beurt: processelectie is meer dan alleen FTEs.
Laat ik meteen eerlijk zijn: ik ben zelf ook een groot fan van leuke cijfertjes en een mooi getal op FTE-besparingen. Maar bij robotisering is er nog meer te bekijken dan alleen dat. Daarom deze week een post met een paar extra selectiecriteria waardoor een RPA automatisering het buiten directe FTE-besparing nog steeds waard kan zijn:
-
Doorlooptijd: hoewel je misschien niet zo veel tijd direct bespaart, kan je bij het 's nachts klaarzetten van je stuurinformatie en rapporten wellicht een uurtje eerder starten.
-
Precisie: je bot maakt minder fouten! Het oplossen van fouten is vaak niet routinematig werk, en kan je veel tijd en moeite kosten, ook 3 personen verder in de keten.
-
Herbruikbaarheid: als je met een enkele bot niet uit komt met de tijdsbesparing, maar je hierdoor 12 andere bots in de helft van de tijd kan bouwen, dan is je directe besparing wellicht wat minder, maar de uiteindelijke vaak zelfs hoger.
Staar je dus niet dood op het eerste getal wat je uit een berekening haalt, en vergeet niet naar het totaalplaatje te kijken.
Link
Date
2024-10-11