Description
Blog post about use case using communications mining to categorise incoming communication streams, showcasing a few use cases.
In het kader van samen sta je sterker, deel ik regelmatig kleine technische of organisatorische tips & tricks over RPA. Deze week aan de beurt: Communications Mining.
Veel processen starten met een inbox. Natuurlijk het liefst zo veel mogelijk gescheiden. Maar er zijn en blijven altijd open inboxen, die handmatig gescheiden moeten worden. Of: moesten worden.
Een van de toffe onderdelen van UiPath is Communications Mining. Met een beetje training op je eigen mailbox (of andere berichtenstromen) categoriseer je netjes je mails in een open inbox naar geordende streams. Vervolgens zit er een laagje Natural Language Processing overheen, waardoor je er ook variabelen als postcode of BSN’s uit kan halen. Nog leuker: deze streams kan je vervolgens met een dispatcher de Queue van je nieuwe of al bestaande bots inpompen.
Wanneer je meer aan de chatbotkant wilt zitten: je kan met hetzelfde principe ook via DialogFlow API-koppelingen je Queue vullen.
Natuurlijk blijf je altijd een beetje uitval en handwerk krijgen, maar als ik voor mezelf spreek, heb ik in de ochtend liever een inbox van 12 ongelezen mails dan 120.
Link
Date
2024-10-18
Related UiPath products
Communications Mining