I am working on an automation for purchase orders, where the goal is to query a database in an Excel spreadsheet that contains various information about products, the specific store, the supplier, quantities, and values. In this database, we have a unique identifier, which is the ‘Order ID’ column. This serves as a unique key to organize the orders for processing.
The automation understands that there are X products in that order and enters the specific store to process these products for that particular supplier Y.
The problem I’m facing, and have been stuck on for a few hours now, is the following situation: After processing the first order, the automation recognizes that the current order has been completed and needs to move on to the next one. However, in the file I provided, it identifies that the next order is different from the one previously processed. Yet, it does not follow the activity flow for that order. I’ve tried literally everything: used ChatGPT Plus, consulted forums, watched videos, etc.
I’m really lost and perhaps even desperate. I want to resolve this issue to continue the process, which involves saving the generated order number in the same spreadsheet.
I am attaching the Excel file and the complete script for analysis.
Thank you in advance.
Estou realizando uma automação de pedido de compra, onde o objetivo é consultar a base de dados que é planilha excel, que possuí várias informações sobre produtos, para qual loja, qual fornecedor, quantidades e valores. Nesta base de dados temos uma informação única que é a coluna ID Pedido é uma chave única que organiza os pedidos para lançamento.
A automação entende que existe X produtos naquele pedido e entra dentro da loja especifica para fazer o lançamento destes produtos para aquele fornecedor Y.
O Problema que estou encontrando e estou a algumas horas preso é a seguinte situação. Após o lançamento do primeiro pedido a automação entende que já foi finalizado o pedido atual e precisa seguir para o próximo pedido, no caso no arquivo que passei ela entende que o próximo pedido é diferente do que foi lançado anteriormente. Entretando ele não segue o fluxo de atividades para aquele pedido. Tentei literalmente de tudo, usei chatgpt plus, consultei foruns, videos, etc.
Realmente estou perdido e talvez desesperado, quero resolver essa situação para dar continuidade no processo, que seria salvar o numero do pedido gerado na mesma planilha.
Estou anexando o arquivo excel e o file completo para análise.
Obrigado desde já
Automação_Pedidos_Compra.zip (422.0 KB)
RPA-Pedido de Compra Siagri.xlsx (10.4 KB)
Main.xaml (180.4 KB)